جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۵
کد خبر: ۶۹۴۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
شورای شهر تهران تصویب کرد:

الزام تهیه معاینه فنی برای طرح‌های ترافیک روزانه و هفتگی

اعضای شورای شهر تهران امروز در طرحی دو فوریتی شهرداری تهران را ملزم به صدور طرح‌های ترافیک روزانه و هفتگی پس از تهیه معاینه فنی از مراکز معاینه فنی مجاز کردند.
به گزارش شهر، اعضای شورای شهر تهران امروز در جریان جلسه علنی خود طرح تبصره الحاقیه به مصوبه الزام شهرداری تهران به کنترل هوشمند محدوده طرح ترافیک و تعیین بهای صدور مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک شهر تهران را با قید دو فوریت تصویب کردند.

بر اساس این طرح، اخذ مجوز طرح ترافیک به هر شکل روزانه و هفتگی و سالانه برای کلیه خودروهای متقاضی ورود به محدوده طرح ترافیک منوط به دارا بودن برگه معاینه فنی معتبر از مراکز معاینه فنی مجاز خواهد بود.

تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی دو فوریت این طرح ضمن مخالفت با دو فوریت این طرح خاطر نشان کردند که این طرح به صورت مقطعی و نقطه‌ای تهیه شده و تنها برای مردم مشکلاتی را به وجود می‌آورد و در عین حال اعضای شورا تاکید کردند که محدوده طرح ترافیک و مجوزهای اختصاص یافته برای ورود به آن در چند سال اخیر نه تنها زمینه کاهش تردد را به وجود نیاورده، بلکه زمینه‌ای برای درآمدزایی و امرار معاش مجموعه‌هایی شده است.

بر این اساس، اعضای شورای شهر تهران همچنین یک فوریت طرح تعیین سیاست‌های بودجه شهرداری تهران در سال 93 را تصویب کردند تا در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما